De Warmste Week van Music For Life

Waar en wanneer?

  • 01/09/2018 00:00
  • 24/12/2018 00:00

De mooiste tijd van het jaar is weer in aantocht.

Zorg ook jij mee voor een warm najaar voor onze maatschappelijk kwetsbare kinderen? Want ook dit jaar is Een Hart voor Limburg een van de goede doelen die wachten op jouw steun!

Registreren kan op https://dewarmsteweek.stubru.be/registreer_een_actie.

 

Tijdens de de Warmste Week van dinsdag 18 tot en met maandag 24 december kan je het resultaat van jouw actie bekend maken voor het grote publiek op het Provinciaal Domein Puyenbroeck te Wachtebeke.

 

Heb je geen inspiratie voor een eigen actie, en wil je toch graag je steentje bijdragen, loop dan mee met één van de vele Warmathons of bak met je klas mee aan de Ketnet-Koekenbak.

 

Waarom jouw steun elk jaar opnieuw zo broodnodig is, kan je zien in ons kennismakingsfilmpje

 

Wil je graag een actie opzetten, maar weet je niet hoe te beginnen? 

Hieronder geven we je graag enkele tips mee.

 

Bovenal bemin één goed doel

 

Geen simpele opdracht, want organisatoren kunnen kiezen tussen meer dan 1.000 goede doelen op dewarmsteweek.be.

Selecteren is noodzakelijk, want meer dan één goed doel kiezen mag niet. Het is één actie voor één goed doel.

 

Kies enthousiast, volg je eigen gevoel

 

Kies een goed doel dat je na aan het hart ligt, zodat je gepassioneerd aan de slag kan om geld in te zamelen. Je kan in de zoekbalk op de website bijvoorbeeld het trefwoord ‘kinderen’ ingeven, waarna je een hele reeks vzw’s te zien krijgt die zich specifiek inzetten voor kinderen.

 

Heilig steeds de leuke ideeën

 

Wie zich inschrijft voor De Warmste Week, zal meteen moeten verklappen wat het concept is van de actie. Dat mogen zeker gouden oude ideeën zijn, zoals een pannenkoekenslag, een wafelenbak of een quiz. De Warmste Week van Music for Life is zeker geen wedstrijd om het origineelst te zijn.

Wat niet wil zeggen dat er geen doorgewinterde initiatiefnemers zijn, die wel héél ver durven te gaan voor een nieuw concept.

 

Rosse centjes zult gij niet eren

 

Voor je schrikt: rosse centjes zijn meer dan welkom. Alle kleine beetjes zijn meer dan welkom. Er is geen minimumbedrag, elke inzameling telt.

Alleen zal je die centjes niet rechtstreeks naar het goede doel mogen brengen. Wie meedoet aan De Warmste Week van Music for Life, moet de opbrengst storten op de website van De Warmste Week.

 

Kan je niet? Dat geeft geen ergernis

 

Geen tijd of kans om je steentje bij te dragen als organisator? Dat is geen probleem, want ook dit jaar is er de Warmathon in Genk, Leuven, Brussel, Antwerpen, Gent en Brugge. Door te lopen, wandelen of joggen, breng je ook geld in het laatje voor het goede doel zonder dat je zelf een evenement moet organiseren. Ook iedereen die wil storten, kan dat doen. Dan surf je gewoon naar de website, laat je een bedrag naar keuze achter en vraag je een plaatje aan.

 

Weet dat er ook hulp voor je is

 

Heb je een geweldig concept voor ogen, maar heb je geen idee hoe je daar mensen warm voor maakt? Dan heeft De Warmste Week wat hulp voor je voorzien. Iedereen die een actie organiseert, kan via de website met enkele klikken een mooie poster maken om te verspreiden.

 

Vlucht het spammen en irriteren

 

Eén ding vindt niemand leuk op sociale media: talloze berichten zien verschijnen over onderwerpen waarin je geen interesse hebt. Ga daarom zeker niet spammen.

Je kan beginnen met een algemene post via je eigen profiel, waarin je laat  weten dat de actie er komt, waarover het gaat en waarom dit goede doel je zo na aan het hart ligt. Maak daarna zeker een ‘Facebook-evenement’ aan, waar je de geïnteresseerden samenbrengt om een blik achter de schermen van je actie te geven.

 

Wees steeds betrokken in uw gemoed

 

Het is beter om je betrokkenheid te tonen dan louter je aanwezigheid. Laat zien dat je er echt om geeft, dat je weet waarvoor het goede doel staat. Toon welke impact je wil maken. Zo kan je bijvoorbeeld heel concreet laten weten dat je geld wil inzamelen om kinderen met een beperking toch een vakantie te geven.

Om nog meer betrokkenheid te creëren, kan je ook de medewerkers van het goede doel zelf inschakelen. Laat de medewerkers van het goede doel de inhoud op je sociale media delen. Dan komt de boodschap ook bij veel van hun vrienden en familieleden terecht, waardoor de interesse gewekt is.

 

Wees authentiek, dan komt alles goed!

 

Opvallen op sociale media wordt wel steeds moeilijker en moeilijker. Het heeft geen zin om een volledig afgelekt filmpje te publiceren dat ver van de mensen staat. Het is net leuk dat je kan laten zien hoe de actievoerders zelf aan de slag gaan. Toon hun motivatie en hun passie, dan voelen de mensen zich veel meer betrokken.

Laat zien waarom jouw actie speciaal is. Omdat het verhaal achter het goede doel prachtig is? Omdat je pannenkoeken in de vorm van hartjes bakt? Omdat jullie vriendengroep als een zotte bende achter het initiatief staat? Er mag gerust een hoek af zijn!

Ga terug naar overzicht