KeiSolidair - Engageer u met uw collega's

Dit jaar organiseert Een Hart voor Limburg reeds voor de zesde maal de actie KeiSolidair. Organisaties en bedrijven gaan hierbij op een creatieve, eigenzinnige of sportieve manier geld inzamelen voor oa. Een Hart voor Limburg.  Onder het motto ‘verdien niets dan respect’ geven ondernemingen zo vorm aan hun sociaal engagement.

 

Teambuildings die de maatschappij versterken

 De tijd waarin teambuildings enkel en alleen maar bestonden uit etentjes, uitstappen, feestjes,…zijn voorbij.   Een deelname aan KeiSolidair is een sociaal alternatief met voordelen voor bedrijf én goede doel!

Medewerkers leren zichzelf en hun collega’s beter kennen in een ongebonden en stimulerende omgeving.  Er ontstaan hechtere teams en de sociale contacten breiden uit.  In die onbekende context komen ieders persoonlijke kwaliteiten naar boven en worden er nieuwe talenten ontdekt.  Dat draagt uiteindelijk bij tot een beter functioneren van medewerkers.

Tijd maken voor…                                                 

 

Kinderen in armoede … veel meer dan een geldprobleem!  Het raakt kinderen in alle facetten van hun leven en heeft verregaande gevolgen op hun gezondheid, onderwijskansen, veiligheid en toekomst.

 

Kinderen met mentale en fysieke beperkingen, omdat hun problemen vaak onzichtbaar zijn in onze maatschappij, ze gespecialiseerde zorgen nodig hebben.

Door jullie inzet en steun kunnen we via onze projecten de levenskwaliteit van kinderen en jongeren in armoede en/of met een beperking verbeteren.

 

 

Waarom kiezen bedrijven voor Een Hart voor Limburg? 

 

Zij geloven in de kracht van Het Streekfonds en zijn ervan overtuigd dat ze op deze wijze waarde kunnen toevoegen aan de projecten van het Streekfonds Een Hart voor Limburg.

Op deze manier staan ze samen in voor de verbetering van de levenskwaliteit in onze mooie regio Limburg met onze focus op kinderen.

Want enkel daarvoor doen ze dit uiteraard! Hun inspanning leidt tot realisaties van talrijke grote én kleine projecten in Limburg die rechtstreeks én onrechtstreeks echt dat verschil maken voor kinderen en jongeren in Limburg.

Realisaties van de projecten die ze ondersteunen kan u steeds terug vinden op onze website, nieuwsbrief en facebook pagina. Zeg nu zelf, daar wil u toch graag uw steentje aan bijdragen?
  

Ingezamelde middelen

 

De ingezamelde middelen worden door  Een Hart voor Limburg ingezet voor de financiële ondersteuning van projecten en doordat we ook meer en meer naar de voorgrond treden als innovator  en bruggenbouwer kunnen we ook op die manier meer kansen creëren voor kinderen en jongeren met een beperking en in kansarmoede. 

Wat?           

 

Enkele bedrijven doen doorheen het jaar een aantal acties waardoor ze KeiSolidair zijn maar het hoogtepunt van de actie, met een opeenvolging van initiatieven, situeert zich in het najaar. 


Aan ideeën geen gebrek binnen jullie bedrijf?  Interesse om een bedrijfseigen-actie  uit te werken? Worden er wafels gebakken en verkocht, wordt er deelgenomen aan een sportevenement waarbij men zich laat sponsoren,…alles kan!

 

Voor bedrijven (groot of klein) die graag KeiSolidair zouden zijn maar geen inspiratie hebben een actie te bedenken, kunnen onderstaande instapacties misschien een oplossing zijn!

 

Kant-en-klaar acties

 

Dit jaar presenteren we voor een tweede keer het verpakken en verkopen van een KeiSolidair tussendoortje. U ontvangt de producten + verpakkingsmaterialen in bulk van ons. 

Deelnemen is eenvoudig, gezond, plezant, teamversterkend en…de opbrengst komt ten goede aan de meest kwetsbaren van onze maatschappij! 

 

Daarnaast kan u samen met uw werknemers en  zakenrelaties deelnemen het KeiSolidair restaurant@Circuit Zolder op 22,23 en 24 november. Wil je als team je beste beentje voorzetten dan bestaat zelfs de mogelijkheid om samen met een professionele kok (Atelier V) de mis-en-place voor te bereiden, te helpen in de keuken of de zaalbediening voor uw rekening te nemen. Als u het aan ons vraagt, een leuke teambuilding!

 

Daarnaast deelt onze communicatiepartner Liswood&Tache 4 KeiSolidaire keien uit die het komende jaar van bedrijf tot bedrijf doorgegeven zullen worden. Ieder bedrijf die een kei ziet passeren of zelf in de handen neemt engageert zich minstens 25€ te storten voor Een Hart voor Limburg.

                                                                                                                                                         

Heeft u ook interesse of wilt u nog meer informatie?

Inschrijvingen kan via deze link. De inschrijvingen lopen tot uiterlijk 30/09

Een uitgebreide folder kan u hier downloaden. 

Contacteer ons via  011 878 599 of mail naar info@eenhartvoorlimburg.be

 

Enkele voorbeelden deelnemende bedrijven KeiSolidair 2016

De medewerkers van Carglass nv werkten net als voorgaande jaren een avondje gratis werken door ruiten te herstellen en te vervangen. 


 

Logo L&TLiswood & Tache ging samen met de bedrijven gevestigd in de SILO voor KeiSolidair Rocks. 

Deden ook mee:

 

logo YARLogo Fintegra

 


 

Logo KBCIn de maand november verkochten de KBC-kantoren in Limburg gezonde vieruurtjes ten voordele van KeiSolidair.  

 


  

De leerlingen van het Sint-Jan Berchmansinstituut in Zonhoven bakten en verkochten koekjes in het kader van hun project ‘Integrale Opdracht'. De opbrengst hiervan ging KeiSolidair naar Een Hart voor Limburg 

 


 

't Kapstokske is een winkel in Leopoldsburg met tweedehandskledij waar minderbeelden, jong en oud, tegen een voordelige prijs degelijke kledij kunnen vinden. 't Kapstokske schonk de opbrengst van de verkoop van 1 week aan KeiSolidair. 

 


 

Vandersanden Group doet het ganse jaar door acties. In 2016 steunde zij het Belgisch Centrum voor geleidehonden in Tongeren. Ze deed een tweede actie waarbij elk personeelslid een stappenteller kreeg. Per 50.000 stappen gaf Vandersanden 1 euro. 

 


  

Wist je dat Kumpen in 2016 voor de vijfde keer mee deed aan KeiSolidair?  In het kader hiervan deden 7 van de collega's mee  aan de Dodentocht op vrijdag 12 augustus, nl. Sien Van Der Have, Sanne Bakkers, Geert Medaerts, Eric Joors, Jan Duchateau, Erwin Servaes en Lieven Gorinsek. Daarnaast ook deelneme aan  de 'Afvalrace' ,tussen de 5 en 10 kg willen vermageren voor het goede doel: Patrick Houben, Danny Bodson, Patrick Wauters, Rik Walpot, Stefan Bartsch, Klaus Lechermann, Elena Altaravichene en Josette Leurs. Luc Bogaers had zich opgegeven om deel te nemen aan de 'Rookstopmarathon.

 Daarnaast zijn er de jaarlijks terugkerende acties zoals de K-Party.  

De werknemers kunnen ook een eigen initiatief voorstellen voor het goede doel.

 


 

De leerlingen van de middenschool Kindsheid Jesu te Hasselt engageerden zich voor het goede doel. Bedoeling is om de jongeren bewust te laten beleven welke noden er zijn bij andere kinderen, bevolkingsgroepen of volkeren. Samen willen zij zich inzetten voor de toekomst van mensen. Het hele schooljaar zijn leerlingen en leerkrachten aandachtig voor medemensen in nood.
Zij doen dit door allerlei acties zoals een kerstmarkt, sponsorwandeling,
klasverkoop, … De opbrengst wordt verdeeld onder vier goede doelen, waaronder Een Hart voor Limburg (verder ook kinderen in Peru, Brazilië en Burundi).

 


  

Lommel United trok in 2016  in het kader van KeiSolidair volop de kaart van ‘kom op tegen kanker’ en zette zijn schouders onder het project Levensloop.  Ook de jeugdploegen deden hieraan mee.

 


  

De medewerkers van de firma Mathieu Gijbels steunden de actie KeiSolidair van een Hart voor Limburg met een smakelijk initiatief.  Zo organiseerden zij in december een POP-UP restaurant waarbij de opbrengst Keisolidair naar de projecten van Een Hart voor Limburg ging. 

 


 

Ook in het Jessa Ziekenhuis kon je in de maand november een gezond vieruurtje aankopen ten voordele van het Jessa Fonds (=een subfonds van Een Hart voor Limburg).


 

Medewerkers van Coca-Cola deden mee aan Levensloop in Genk.

 


Medewerkers van EY liepen mee in Dwars door Hasselt en steunden de projecten van Een Hart voor Limburg.

 


  Ucare organiseerde op 18 november een herfst-gezellige-lunch (gezonde soep –en broodjesassortiment) ten voordele van de actie Keisolidair.